CINTA DAN KEJUJURAN



Seorang sahabat saya bertanya...antara 'kejujuran dan kesetiaan' mana yang lebih penting. Saya jawab..mestilah 'Kejujuran'. Kenapa saya berkata begitu. Bagi saya tak ada maknanya kesetiaan kalau tak ada kejujuran tapi kalau ada kejujuran....kesetiaan itu akan datang sendiri tanpa di undang.

Dalam apa jua perhubungan 'kejujuran dan keikhlasan' lah yang paling penting. Dua elemen ini akan menjadikan perhubungan yang dibina bertambah kukuh kerana ia merupakan tunjang atau tiang seri dalam sesuatu perhubungan. Tanpa dua elemen ini...perhubungan yang dibina ibarat pohon yang tiada akar tunjang....bila-bila masa bila ribut melanda ia boleh rebah menyembah bumi.

Bagi yang sedang dialam cinta atau yang sedang mencari cinta....carilah elemen ini pada pasangan anda...kalau sukar nak ditemui...faham-fahamlah....Bukan nak mendo'akan tapi anda seharusnya bersedia untuk sebarang kemungkinan. S0, banyak-banyakkanlah berdoa agar Allah sentiasa menbantu kita dalam setiap urusan kita di dunia dan urusan akhirat...Wallahualam.

No comments: