CINTA BENARKAH BAWA BAHAGIA.


Salam perjuangan. CINTA.....ramai berpendapat ianya amat membahagiakan tapi benarkah begitu. Sebenarnya makna cinta itu sendiri terlalu luas. Ada kalanya cinta boleh membawa bahagia dan ada ketikanya ia membawa sengsara.


Insan yang sering kisah cintanya terjaja tentulah para artis. Walaupun pada insan biasa juga berlaku tapi kisah cinta artis membawa bahagia. Ada yang bercinta bertahun-tahun tapi kahwin setahun dua bercerai. Ada yang riuh satu Malaysia bagi tau dia nak kawin tapi akhirnya tak jadi.Ada yang senyap2....tup-tup dah dapat anak. Macam-macamlah kisan artis ni.


Cuma apa yang boleh, kita kutip semuanya sebagai iktibar. Jadikan panduan hidup. Sebenarnya bukan semua cinta bawa bahagia....malah ada yang membawa derita dan dendam. Bercinta bagai nak rak pun kalau tuhan kata bukan jodoh kita, takkan menjadi. Apa yang penting kita terus berdoa dan berdoa agar hidup kita sentiasa mendapat petunjuk Allah dan apa yang sedang kita lakukan bukanlah sia-sia . Dan dalam hidup ini dengan siapun kita bercinta janganlah kita lupa MENCINTAI ALLAH SWT. Cinta padanya adalah cinta hakiki yang tidak akan ada sia-sia dan PASTI MEMBAWA BAHAGIA.

No comments: